کتابخونه ی ممنوعه ی هاگوارتز

کتابخونه ی ممنوعه ی هاگوارتز

دانلود کتاب (مخصوصا فانتزی)
کتابخونه ی ممنوعه ی هاگوارتز

کتابخونه ی ممنوعه ی هاگوارتز

دانلود کتاب (مخصوصا فانتزی)

نقد به خودم

درود . مد شده که الان همه همدیگرو نقد میکنن . اصولا ما شرقی ها زیاد از نقد خوشمون نمیاد . شاید هنوز فکر میکنیم نقد کردن یعنی جبهه گرفتن یا کوبیدن یا هر چیزی بدی که میشه برداشت کرد . نقد من به وجودیت وبلاگ به دلیل به وجود آمدن وبلاگ به این که چرا تقریبا 4 سال پیش بهروز این وبلاگ رو راه اندازی کرد . 


متاسفانه شروع کار فلسفه ای نداشت شاید از جوگیری بود و شایدم مقداریش به دلیل شنیدن نظرات دوستان همفکرم بود . اگه به آؤشیو وبلاگ یه نگاهی بندازین میبینین که خیلی از دوستان رفتن و هیچ خبری نیست دیگه ازشون امیدوارم سربلند باشن . ولی بحث یه چیز دیگه بود نقدی که به خودم دارم این که کار من یه کپی برداری نا موفق از وبلاگ های موفق و قدیمی مثل کتابخانه سالازار یا کتابخانه حمید وقتی که در پرشین گیگ وبلاگ داشت . همین نقد رو هم به اغلب وبلاگ ها و وبسایت های فارسی زبان دارم ، همه داریم از هم کپی میکنیم . شاید یاد نگرفتیم خلاق باشیم ، نمیدونم . به هر حال دانلود محور بودن وبلاگ به یه طرف تعامل کم با مخاطب های وبلاگم یه دلیل دیگه بود که بگم وبلاگ به اون هدف نداشته خودش هم نرسیده وفقط تبدیل به آپلود سنتر شده . این به خودی خودش بد نیست که دسترسی کاربران رو به کتاب ها آسان کنیم ولی احساس من اینه که با این کارم باعث شدم که مرجع اصلی کتاب ها که سایت ها و وبلاگ های مترجمان هستند بازدید واقعی از کتاب خودشون نداشته باشن و مایوس بشن و در آخر سر دست از ترجمه بکشن . 


 بعضی اوقات دوستان درخواست  کتاب میکنند و یا از اپدیت نبودن وبلاگ گلایه میکنن ولی متاسفانه وقتی نیست که به درخواست دوستان اون طور که باید جواب داده بشه . 


شاید حالت های روحیم رو پست هایی که میزارم تاثیر گذاشته به هر صورت وبلاگ قرار بود جایی باشه برای کتاب ولی بعضی از درد های مشترکمون رو هم به اشتراک گذاشتیم که شاید کار خوبی نبود . 


بعد از کوچ موقت از وبلاگ به وبگاه fairytale اونجا هم با همین مشکلات دست و پنجه نرم میکردم . متاسفانه باز هم بی هدفی . 


یه صفحه کلمات قلمبه سلمبه نوشته بودم تا از دلایل بگم ولی خوب به نظرم لپ مطلب این بود . 


همیشه خوش باشید و پاینده

 

نظرات 2 + ارسال نظر
faty دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام
" با تشکر از سایت خوبتون "و "سایت خوبی دارید "حرف های کلیشه ای اند ولی واقعا سایت خوبی دارید . جامع و پر از مطالب پرطرفدار .
اگر یه ارشیو از کتاب هایی که تو سایت موجود قرار بدید نقطه ضعفی نخواهید داشت.
با تشکر

محسن سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:03 ق.ظ http://fantasyfans.persianblog.ir

عجب...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد